Re: Pomocy ! na temat RARa

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 12:56:57 MET

Marek Bobrowski wrote:

> Czy ktos moze mi pomoc ?
> Mam wieloczesciowe archivum zrobione rarem jako solid archivum, a
> brakuje mi pliku *.rar i koncowych *.r49 i dalszych, ale to co mi jest
> potrzebne zawarte jest w tych plikach ktore mam.
> Czy istnieje metoda na ich wypakowanie ?
> Marek

  Czesc !

Niestety, musze Cie zmartwic, ale jezeli w archiwum SOLID zginie
jakas jego czesc, to czesc archiwum znajdujaca sie po niej jest
nie do odzyskania. Czyli jesli nie masz pliku *.rar stanowiacego
poczatek archiwum, to nic juz nie odzyskasz. Wynika to ze specyfiki
archiwum SOLID (opis w dokumentacji RAR-a). Otoz RAR tworzac
archiwum SOLID wszystkie pliku zrodlowe 'zlepia' w jeden plik
i pakuje go. Jest to proces niewidoczny dla uzytkownika. Korzysci
z SOLID sa takie, ze jesli archiwum zawiera duzo plikow podobnego
typu, to mozna uzyskac lepsze upakowanie - nawet 50% tego, co
normalnie. Wady natomiast sa takie, ze aby sie dostac do jakiegos
pliku w srodku archiwum, trzeba rozpakowac te jego czesc, ktora
znajduje sie przed danym plikiem. Jak wiec widac sytuacja wyglada
tak, jak opisalem na poczatku - jezeli 'padnie' ci archiwum (czyli np.
zaginie jakas czesc) to wszystkie dane znajdujace sie za miejscem
uszkodzenia sa stracone. Wiem, bo sam sie na tym przejechalem.

                                    Sebastian Maleszewski