Re: Monitory z glosnikami

Autor: Emer Manix (rozpedek_at_us.edu.pl)
Data: Mon 24 Mar 1997 - 23:51:50 MET

Tomek <tomaszl_at_free.polbox.pl> wrote in article <332f91db.3721951_at_news.icm.edu.pl>...
> Czesc,
> Czy ma ktos doswiadczenia z monitorami z glosnikami?
> Czy warto toto kupic? Czy oddzielnie? Czy glosniki powoduja
> zaklocenia? Co myslicie o Philips 15" Briliance?

Widziałem (i słuchałem) już kilka monitorów z głośnikami (Mój szef ma
na biurku GoldStar Studioworks 56m).
Ogólnie rzecz biorąc to jakość dźwięku płynącego nawet z tych najlepszych
jest raczej średnia, jeśli nie kiepska. Wrażenia są oczywiście kwestią
gustu (i/lub indywidualnej wrażliwości). Ja osobiście wolę zewnętrzne
głośniki, bo można uzyskać lepszy efekt stereo - odpowiednio je
rozstawiając. Myślę że najlepiej jest podłączyć do karty dźwiekowej
zestaw Hi-Fi (czy co tam kto ma - ze wzmaczniaczem i korektorem).
Monitor z głośnikami jest dobry wtedy gdy chcesz go postawić w pracy,
a z jakichś powodów nie możesz mieć zewnętrznych głośników.
Warto też wypróbować jakieś słuchawki - dają lepsze stereo niż
z monitora, a czasem można pograć w pracy nie rzucając się "w uszy".
Można np. podłączyć wewnętrzny głośnik (z obudowy) i używać go
'zazwyczaj', a jak chcemy lepsze odgłosy to podłączenie słuchawek do
karty dźwiękowej powinno go wyłączyć (a wtedy Du-Doom Książę! :-))
Oczywiście używanie monitora nie zazwyczaj wyklucza (utrudnia)
używania słuchawek. W każdym razie zawsze warto posłuchać (i obejrzeć)
kilka egzemplarzy (nawet tego samego modelu) zanim się coś kupi.
Co do zakłóceń, to te nowe monitorki są tak konstruowane żeby ich nie
było, ale wiadomo - bywają niedoróbki itp. - najlepiej sprawdzić samemu...

Pozdrawiam

Mariusz P. Rozpędek rozpedek_at_us.edu.pl
Rzeczywistość którą Dokładnie można opisać za pomocą słów
nie jest prawdziwą Rzeczywistością.