Re: Port równoległy

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 18:50:25 MET

On 23 Mar 1997 00:37:26 GMT, "Krzysiek Marciniak"
>Robiąc pracę dyplomowa natrafiłem wraz z kolegami na pewien problem,
>mianowicie korzystam z portu $37A do adresowania pewnych układów a jako
>dekodera adresów używam układu '154. Problem polega na tym ,że na porcie
>37A dane nie pojawiają się równocześnie lecz bity zmieniane są kolejno od
>najmłodszego do najstarszego przez co dekoder reaguje na kilka stanów pośrednich.

Hm, dziwne. Ale mowiac szczerze to pewnego rozrzutu czasu zmiany
mogles sie spodziewac. Dziwne jest tylko to, ze zmieniaja sie kolejno.

>Niestety nie mogę
>wykorzystać wejścia strobującego ponieważ wykorzystuje wszystkie cztery
>bity z 37A (16 adresów),

A jak sobie radzisz bez strobu w tej chwili? Przeciez nie da sie
zmienic naraz i danych i adresu.

> 378 jest przeznaczony na szynę danych, czy zna
>ktoś może sposób rozwiązania tego problemu (może być programowy lub
>sprzętowy)

Stara karta I/O - na pewno nie ma az takich rozrzutow, a przy okazji
zabezpieczy plyte przed spaleniem.
Ale mowiac szczerze, to raczej przeprojektowalbym uklad.
Moze cos na ksztalt indeksacji urzadzen?
wystawiasz na dane nr urzadzenia, zatraskujesz go jakas kombinacja
sygnalow sterujacych, wystawiasz dane na dane, inna kombinacja
lini sterujacych transmitujesz dane...

J.