RE: virge 3325

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 22 Mar 1997 - 11:49:10 MET

> ..... ciach

> Ja sie na tym nie znam ale ...
> w BIOSie karty jest obszar, w ktorym zapisano optymalne wartosci rejestrow
> chipa, ktory steruje czasami wlaczania, wygaszania plamki powrotu itd
> Te wartosci sa oczywiscie rozne dla kazdego trybu ale moga sie zmieniac
> w pewnych granicach i moga to byc rozne wartosci optymalne dla roznych
> monitorow.
> Poniewaz VGA-BIOS jest remapowany do pamieci RAM po starcie komputera
> to mozna sobie wyobrazic, ze jakis program (np. S3REFRESH) zmieni te
> wartosci na takie jakie klient chcial.

Nie zmienia. Sprawdzilem. Poza tym jak mialoby to dziajac gdyby ktos w
stupie plyty wylaczyl video-shadow-ram ?

> a) wartosci sa dobierane doswaidczalnie przez klienta i moga byc
> zapisane do pliku,
> b) przy starcie, S3REFRESH w autoexecu moze odczytac z pliku te
>optymalne
> wartosci i zapisac je do odpowiedniego miejsca w pamieci czyli
> zremapowanego VGA-ROM (prawde mowiac mozna to osiagnac przez
> zapisanie nowego adresu do tej tablicy w zmiennych BIOS ale to dluzsza
> historia)
> c) skutki dzialania tych wartosci beda uwidocznione przy najblizszej
> zmianie trybu pracy karty grafiki.

Jest to dosc okrezna metoda. s3refresh robi to jakos inaczej. A moze ktos
widzial gdzies zrodlo 3srefresh-a ? Moznaby sie z niego czegos
dowiedziec...

> Jak jest naprawde trzeba by zaeksperymentowac: zrzucic na plik pamiec
> RAM z zakresu gdzie siedzi VGA-BIOS przed i po uzyciu S3REFRESH
> a potem je porownac. Jak nie bedzie roznic to trzeba zobaczyc ile pamieci
> wolnej jest przed i po S3refresh.

Juz pisalem ze po s3refresh nic nie zostaje w pamieci...

> Jesli sie myle to mozecie mnie poprawic.
> Czy ktos na tej liscie sie na tym zna ? :-)

Moznaby teoretycznie szukac informacji u producenta karty, ale watpie ze
to cos da. Kumpel kupil jakis czas temu s3virge i chcial zdobyc jakies
informacje na temat programowania sprzetowego teksturowania. Wypelnil wiec
specjalny kwestionariusz jako 'developer' oprogramowania, na co dostal w
odpowiedzi kilkustronicowa umowe gdzie zobowiazuje sie do
nierozpowszechniania informacji o nowoczesnej technologii, ktora mial
podpisac i odfaxowac do s3. Tak zrobil. Do teraz jednak nie ma dostepu do
interesujacych go informacji...

KM