Re: Dlaczego Windows?

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 21:50:41 MET

Jarek Lis wrote:

> Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> wrote:
> : Jak rowniez kompilatory, sterowniki urzadzen,
> : systemy real-time. Oraz bazy danych i przetwarzanie
> : tekstow. Sam robilem. Bylo to wtedy gdy Fortran IV
> : byl jedynym dostepnym jezykiem wysokiego poziomu
> : (pomijajac COBOL, ktory byl ZAWSZE)
>
> Hm, jesli mnie pamiec nie myli, to Fortran byl wczesniej.

Zalezy jak liczyc... Najpierw byl w Polsce ALGOL 60, w Warszawie
na maszynie Gier, a potem w calym kraju na ODRAch 1204. Fortran
pojawil sie wraz z komputerami ODRA 13XX, i jednoczesnym
ubiciem (jak powiadaja, na prosbe Wielkiego Brata) komputerow
1204 (zreszta znacznie lepszych od 13XX). Tak wiec w PL Fortran
pojawil sie pozniej niz w USA. Europa zreszta tez byla pod wplywem
Algolu. Tak wiec wprowadzenie przodujacej techniki amerykanskiej
zwanej Fortran odbylo sie z pewnym opoznieniem. Dlatego tez,
subiektywnie COBOL byl zawsze.

> A Cobol ... program proza pisany, kon by sie usmial :-).

Komu do smiechu, temu do smiechu... COBOL ma sie calkiem dobrze,
a ostatnio jak najlepiej. W zwiazku z pojawieniem sie Problemu 2000
programisci cobolowi zaczynaja byc w cenie, i to dobrej. Przebijaja
C/C++ i zaczynaja sie niebezpiecznie zblizac do poziomu
Smalltalka :-)

Andrzej Lewandowski