RE: virge 3325

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 20:42:43 MET

At 15:33 97-03-21 +0100, you wrote:

> [...]
...... ciach

>Tez kiedys mialem podobne problemy. 800x600x64k w Windozach dzialalo na
>moim starym monitorze, a w dosie nie... (800x600x256 w dosie dzialalo).
>Ma to zwiazek z timing-ami ustawianymi przez VGA-BIOS przy wlaczaniu
>trybu. (Tylko czemu inne timingi w 256 a inne w hi-color ??????)
>Probowalem gdzies znalezc informacje co dokladnie robi s3refresh, ale
>gdzie tam... na www.s3.com jest tylko kilka roznych wersji refresha, a
>wszystkie umozliwiaja ustawienie dokladnie tego samego...

  .... niestety ciach

>Konkretnie nie od karty, ale od VGA-BIOS-u w ktorym sa tabele wartosci
>rejestrow dla poszczegolnych trybow. Pytanie tylko, skad VGA-BIOS wie
>jaka wartosc refresh-a ustawil uzytkownik???? Po odpaleniu s3refresh zaden
>driver nie zostaje w pamieci. Gdzie wiec przechowywane sa informacje na
>temat czestotliwosci w kazdym z trybow???

  Ja sie na tym nie znam ale ...
 w BIOSie karty jest obszar, w ktorym zapisano optymalne wartosci rejestrow
  chipa, ktory steruje czasami wlaczania, wygaszania plamki powrotu itd
  Te wartosci sa oczywiscie rozne dla kazdego trybu ale moga sie zmieniac
  w pewnych granicach i moga to byc rozne wartosci optymalne dla roznych
  monitorow.
  Poniewaz VGA-BIOS jest remapowany do pamieci RAM po starcie komputera
  to mozna sobie wyobrazic, ze jakis program (np. S3REFRESH) zmieni te
  wartosci na takie jakie klient chcial.
 a) wartosci sa dobierane doswaidczalnie przez klienta i moga byc
    zapisane do pliku,
 b) przy starcie, S3REFRESH w autoexecu moze odczytac z pliku te optymalne
    wartosci i zapisac je do odpowiedniego miejsca w pamieci czyli
    zremapowanego VGA-ROM (prawde mowiac mozna to osiagnac przez
    zapisanie nowego adresu do tej tablicy w zmiennych BIOS ale to dluzsza
    historia)
 c) skutki dzialania tych wartosci beda uwidocznione przy najblizszej
    zmianie trybu pracy karty grafiki.

Jak jest naprawde trzeba by zaeksperymentowac: zrzucic na plik pamiec
 RAM z zakresu gdzie siedzi VGA-BIOS przed i po uzyciu S3REFRESH
 a potem je porownac. Jak nie bedzie roznic to trzeba zobaczyc ile pamieci
 wolnej jest przed i po S3refresh.

Jesli sie myle to mozecie mnie poprawic.
Czy ktos na tej liscie sie na tym zna ? :-)

--
Romek