Program do testowania Seagate'a

Autor: Grzegorz Gierlik (gregg_at_euler.mat.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 13:49:21 MET

Czesc
  Mam stary dysk Seagate'a ST??? 105 MB. Jakis dwa tygodnie temu
padl mi dysk spakowany Stacker'em 4.0 - przyczyny nie znam do dzis,
ale podejrzewam problem z wirusem (ale MKS z lutego i F-PROT, tez z
lutego nic podejrzanego nie znalazly), ewentualnie: uszkodzone zasilanie
lub kabel lub kontroler. Tydzien temu zalozylem DoubleSpace'a z DOS'u 6.2
i mialem jakies 3-4 awarie dziennie (zawieszenie komputera, ostrzezenia
DoubleGouard'a o zapisaniu pamieci nalezacej do DoubleSpace) a pod
WfW 3.11 PL to sie wszystko sypalo na okroglo, uniemozliwiac normalna
prace. ScanDisk poprawial zgubione klastery, a wczoraj to mi pol dysku
"poprawil", bo dane byly w klasterze zniszczone. Wiec znow wszystko od
nowa, ale nie znam dnia, ani godziny...

Tak wiec mam pytania:
1. Dotyczace Stacker'a (list "Kot winnien smierci Stacker'a ?"),
2. Skad wziasc oprogramowanie do testowania Seagate'a ST ? - na stronie
   Seagate'a nic nie znalazlem,
3. Czy test pamieci komputer'a podczas startu, a pozniej powtorzony przez
   HIMEM'a jest wystarczajacy do stwierdzenia, ze pamiec jest niewinna ?
4. Czy poskrecane kable w srodku, a takze sposob zamontowania dysku (gdzie
   gora, a gdzie dol ?) mogl miec wplyw na moje problemy - przedtem przez
   pare lat nie mialem zadnych problemow,

Prosze o odpowiedz, na razie nie mogle normalnie pracowac i rosna mi
opoznienia w pracy na uczelni (jestem studentem informatyki - laborki,
programy - nie mam jak tego przygotowac), wiec krew mnie zaczyna zalewac.

 Grzegorz Gierlik