Re: MagnaRam97

Autor: Piotr Uszyński (piotr44_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 20:55:53 MET

---------
> Od: Konrad Olejnik <kolejnik_at_lodz1.lodz.pl>
> Grupy dyskusyjne: pl.comp.pecet
> Temat: Re: MagnaRam97
> Data: 20 marca 1997 13:23
>

> Natomiast jezeli chodzi o program MagnaRam to przylaczam
> sie do opinii, ze program ten (w najlepszym razie)
> niewiele pomaga. Mialem go swego czasu zainstalowanego na
> komputerze klasy 486 z 8 Mb RAM. Jedynym wyraznym
> objawem bylo dluzsze ladowanie sie windows oraz ogolne
> spowolnienie systemu. W obecnej chwili ceny pamieci sa tak
> niskie, ze chyba rzeczywiscie bardziej oplaca sie kupic
> dodatkowo ze 32 Mb....

Majac 8Mb RAM nie ma najmniejszego sensu uzywac MagnaRAM.
Program ten kompresuje bowiem te dane ktore normalnie
trafilyby do swapfile. Ja uzywalem go tylko w wyjatkowych
sytuacjach a mam 72Mb RAM, i pomagalo.Po instalacji mialem
96-120 Mb RAM (skompresowanego?).
Obrabiajac fotografie w Photoshopie o objetosci 60Mb mozna
bylo jakos pracowac (chociaz komputer zwalnial momentami
pakujac w locie pamiec). Oczywiscie przy mniejszych plikach
do 30Mb wystarczy fizyczne 72Mb.
Podsumowujac program ten nadaje sie dla osob ktore
pracuja z grafika, majac i tak duzo pamieci (i szybki procesor) i
ktorych nie stac na dodatkowe 64Mb. Wtedy naprawde moze
pomoc.

piotr44_at_free.polbox.pl
<Piotrek Uszynski>