Re: MagnaRam97

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 16:03:14 MET

At 13:24 97-03-20 +0100, you wrote:

>Chcialbym sie dowiedziec cos wiecej o tej "pamieci szczegolnego
>rodzaju" - o co tu chodzi ?

  Nie jestem programista Windowsowym wiec moze jezyk ktorym sie tu
  posluze moze nie byc zbyt precyzyjny.

  Chodzi mniej wiecej o to ze program Windowsowy startujac przydziela
  sobie pamiec dla tzw Resources. Dane te sa wykorzystywane od czasu
  do czasu np. przy operacjach z oknami dialogowymi. Kazdy program
  potrzebuje takich danych i oczywiscie zeby uzyskac wieloprogramowosc
  to takie dane musza byc niezalezne dla kazdego programu.
  Problem jest taki ze (podobno) laczna ilosc pamieci dla resorsow
  wynosi 64KB - dla wszystkich programow.
  Objawy sa takie ze w systemie mozemy wlaczyc Worda, Excela i cos
  jeszcze ale juz kolejnego programu nie: np nastepny Excel juz nie
  wejdzie, albo jakis OleServer tez nie bedzie chcial wlazic.

  Programy typu MagnaRam robia tu taki trik, ze dokonuja kompresji
  danych w tym 64KB bloku pamieci. Prawde mowiac nie wiem czy ta pamiec
  jest kompresowana dla nieaktywnych programow czy dla wszystkich.

  W kazdym badz razie w dobrym pakiecie (tego typu) sa programy, ktore
  modyfikuja config.sys i autoexec.bat tak aby uzyskac maximum
  pamieci takze w DOSie i w sesji okienkowej DOSa wiec nawet jak nie
  uzyskamy polepszenia pamieci w Windows to chociaz nam sie polepszy
  w DOSie. No ale to mozna uzyskac z pomoca QEMM

  Moze to nie jest najlepszy dowod na cokolwiek ale nie mam problemu
  z walacymi sie aplikacjami pod Windowsami 3.11 mimo ze RAM jest 8MB

  Podobno w Windows 95 takie bajery nie sa potrzebne. Ale kto wie....

--
Romek