Re: czy jest dobry emulator koprocha do Harvarda ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 13:36:24 MET

On 20 Mar 1997, Kazimierz Debski wrote:

> Powoli, Pentium ma koproca, ale Harward to nie Pentium, bo Pentium to tylko
> Intel. Kazda firma produkujaca uklady bardziej lub mniej zgodne z pierwowzorem
> nie ma prawa stosowac oznaczenia "Pentiun" gdyz jest on zastrzezony przez
> Intela.

Fakt, ale trzeba jeszcze dodac ze NHarvard to nie procesor tylko nazwa
komputera ( notabene sprzedawanego przez Optimusa). W srodku siedzi tam
NexGen - i tu jest caly problem bo to bydle to jest najmniej zgodny
procesor Pentiumopodobny z oryginalem Intela...

> Jesli chodzi o Harwarda to istnieja koproce dla niego sprzetowe takze, o
> softwarowych nie slyszalem. A moze ten co chcesz kupic to tez ma koproca ma
> pokladzie?

Tak, tylko te koproce sa mniej popularne niz to ustawa przewiduje.. poza
tym cena - plyta + procek + ram = 400, do tego kopruch no zalozmy ze 50
zl... czyli 450.. Za to kupisz spoko plyte z Intel Pentium 90 i 8 MB RAM..
wg mnie nie oplaca sie w ogole inwestowac w NexGena

                                        Jurand