ASUS TX97...

Autor: math_at_free.polbox.pl
Data: Wed 19 Mar 1997 - 05:06:36 MET

Dowiedzialem sie paru rzeczy na temat tych plyt i chcialbym sie nimi z Wami
podzielic. Osobiscie mam ASUS T2P4 i uwazam, iz jest to naprawde dobra
plyta - potwiedza to test plyt z http://sysdoc.pair.com/ (pierwsze miejsce
wsrod kart z chipsetem HX). Natomiast co do TX97 to jest lub ma byc 5
odmian tej plyty (TX97, TX97-E, TX97-X, TX97-XE, TX97-XV). Roznia sie one
na przyklad standardem obslugi AT, ATX.
- plyta jest oparta na nowym chipsecie TX zaprojektowanym dla procesorow
MMX (oczywiscie nie tylko),
- kolejna nowosc to to, ze czesc z nich nie bedzie odslugiwac juz SIMM'ow,
a tylko DIMM'y (4x),
        TX97 (baby-AT) 3 DIMM sockets
        TX97-E (baby-AT) 4 SIMM sockets, 2 DIMM sockets
        TX97-X (ATX) 3 DIMM sockets
        TX97-XV (ATX) 4 SIMM sockets, 2 DIMM sockets
- ultra DMA/33 przyspiesza transfer IDE do 33MB/s,
- monitorowanie temperatury procesora i plyty,
- w testach i licznych probach nie stwierdzono niestety czestotliwosci
83MHz (jaka istnieje np. w T2P4)

Katra miala swoja oficjalna premiere na tegorocznym CeBicie, a plotki
mowia, ze jej cena bedzie oscylowac wokol 800zl (niepotwierdzona
wiadomosc).
Jesli chodzi o mnie to jest to ciekawa karta, mimo wysokiej ceny, ktora
powinna deczko spasc. Dotychczasowe testy wykazaly, ze na dzien dzisiejszy
szybkosc TX nie rozni sie wiele od HX, co winika jednak z braku supportu TX
w Windowsach.
Wiecej informacji znajdziecie na stronie ASUS'a

--
MaciekN
math_at_free.polbox.pl