Re: Problemy z odczytem plikow ze stacji FDD

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 18 Mar 1997 - 17:59:06 MET

At 11:46 97-03-18 +0100, you wrote:

> Mam problem z odcytem dluzszych plikow (gdzies od 500kB) ze stacji FDD.

  Jezeli sam skladales to moze byc podejrzany flop.
  Wymien na inny i sprawdz eksperymentalnie.

>Problem ten wystepuje zawsze - pod Win95 oraz pod DOSem 6.22, czyli to nie
>jest (prawdopodobnie) sprawa konfiguracji softwerowej - przypuszczam, ze
>problem tkwi w sterowniku. Jezeli ktos spotkal sie z tym problemem i wie
>jak go rozwiazac, prosze o odpowiedz.

  500 KB to mi dziwnie przypomina rozmiar cache w SmartDrive,
  jesli pamiec jest "sprawna inaczej" to i takie efekty moga byc.

> Posiadam sprzet: plyta ASUS ATX, procesor Pentium 133, 16 MB RAM, HDD

  przy ASUSie bym nie podejrzewal zeby problem byl z ich plyta
  ale warto sprawdzic czy pipeline cache jest na 512KB czy mniejszy.
  Jesli mniejszy to problem z pipelinem odpada.

>WD Caviar 1,3 GB (podaje to, bo moze bedzie potrzebne komus, aby
>odpowiedziec na moj posting)

  Ale zawsze w ustawieniach w BIOSie mozna cos spieprzyc.
  Zacznij od ustawienia default.
  A potem wlaczaj te rozne WriteBack i inne pierdolki.
  Masz zabawe na kilka godzin.

--
Romek