Re: Karta sieciowa COMPEX ANET-1A. !!POMOCY!!

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Tue 18 Mar 1997 - 22:37:39 MET

Zbigniew Gasiorek wrote:

> Dwie mozliwosci (wyprobuj OBIE):
> 1. ArcNet STAR - polaczenie kablem pysk-w-pysk
> 2. ArcNet BUS - T-Connector + terminator 93Ohm - kabel 93Ohm. Tu OBA komputery maja T-connector; terminator na jednym koncu i wspolny kabel na drugim.
> O wewnetrznej terminacji w ArcNetach nie slyszlem.
Na tym wlasnie polega wpinanie kabla bezposrednio do karty. Trojnika z
terminatorem sie nie zaklada, bo jest na karcie (terminator).
Karty, ktorym mozna WYLACZYC wewn. terminacje, aby mogly pracowac w
topologii bus (kilka kart na jednym kablu) to raczej wyjatki - bo bylo
to rozszerzenie standardu, ktory wlasnie zaczal umierac.
Normalnie kablem sie laczy 2 punkty: hub - karta, albo karta - karta
(mozna hub-hub, ale to szerszy nie_na_temat).

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_pbg.pl