Re: Tanie karty dzwiekowe

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 15 Mar 1997 - 17:45:10 MET

On 15 Mar 97 at 2:02, Piotr Ślifirski pisal(a):

> [...]
> /> - to logiczne.
> />
>
> /> Nie wiem, nie jestem pewien ale chyba mozna w MID umiescic jakies
> /> banki instrumentow (sampli - chocby glosow). Ale nawet jesli sie myle
> /> to instrument Wave Table jest samplem, moze byc nagranym dzwiekiem
> /> skrzypiec Stradiego czy chrumkaniem swini.
>
> Mylisz się, poza tym napisałeś trochę wyżej że "z pktu widzenia WT
> RAM/ROM nie robi różnicy" - znajdź mi w takim razie ROM z chrumkaniem
> świni ... To robi w końcu różnicę czy nie ;)

To mozna czy nie mozna w MID umiescic dzwieki? Niech ktos powie cos
wiecej poza trywialnym "mylisz sie".

> Poza tym patche to są bardzo specyficzne sample, przede wszystkim
> bardzo krótkie, więc ludzkiego głosu na pewno nie uzyskasz, co do
> chrumkania to przyznam że nie wiem ;), nie spotkałem się ;)

Nie musza byc krotkie. Sa banki sampli i jesli karta ma odpowiednia
ilosc RAM to nie widze powodu zeby nie zmiescic tam jakichs wokali.
Chyba, ze jest jakies ograniczenie na dlugosc instrumentu poza
zdroworozsadkowym (zajmowac caly RAM karty na wokal jest bez sensu) i
karcianym (RAM).

> /> Aha. Choc jestem przekonany, ze mod moze miec i 10 mega to nie
> /> wiem tego na pewno. Moze by sie ktos znajacy ten format
> /> wypowiedzial.
>
> Na pewno nie w formacie wymyślonym na Amidze.

WHY??? A jesli ktos ma Amige z 10 Mb. Na 1200 Chip-RAM byl dwumegowy.
Nie mam pod reka Amigi ale to by trzeba sprawdzic :-)

> Rozumiem, dlaczego można uważać RAM i ROB za jednakowe dla WT. Jest to
> poprostu obojętne dla elektroniki. Różnica nie polega jednak tylko na tym,
> że w ROMie nie znajdziesz chrumkania świni, bo poprostu producent umieszcza
> w nim standardowe sample - przeważnie General MIDI. RAM poprostu daje
> możliwość tworzenia (choćby modyfikowania takich rzeczy jak atak lub czas
> wybrzmiewania) nowych brzmień. Tak więc różnica jest tylko dla użytkownika.

<DYGRESJA>

Fajnie. Wszyscy macie racje ale zapomnieliscie o pierwszym liscie.
Czlowiek narzekal ze ma karte z Wave Table z ROM i nie moze edytowac
sampli co mogl robic na Amidze. Dlatego zaprotestowalem piszac, ze
Amiga nie miala Wave Table i na niej edytowac sampli nie mozna bylo z
tego wlasnie prostego powodu. I z tego puktu widzenia jest wszystko
jedno czy RAM czy ROM skoro i tak nie ma Wave Table :-) To co mozna
bylo edytowac na Amidze to sample z MOD a to mozna z powodzeniem
robic i na pececie i to z o wiele lepszym skutkiem bo juz teraz
osprzet dzwiekowy do blaszaka zostawil lata swietlne za soba to co w
dziedzinie dzwieku oferuje Amiga. To nie wina Amigi ale idiotow
ktorzy zamiast promowac i sprzedawac swietny produkt po prostu go
zniszczyli. Ci idioci to dzial marketingu Commodore'a ktory jak jeden
maz powinien pojsc do wiezienia.

</DYGRESJA>

> --
> Piotr Ślifirski pisli_at_free.polbox.com

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski