Re: GUS contra SB32 contra klon+Wave

Autor: Piotr Ślifirski (pisli_at_free.polbox.com)
Data: Sat 15 Mar 1997 - 02:01:20 MET


Co do cen, może masz rację, ale dla kogoś, kto chce używać tego do muzyki
sprawa może nie wyglądać tak prosto. Nie jestem pewien, czy Korg nie ma
leprzego syntezatora i próbek dzwięków - w grach to nie stwarza różnicy ale
w przypadku muzyki, szczególnie nagrań, jakość jest bardzo ważna. Swoją
drogą w tym przypadku polecić można specjalizowane karty MIDI-WT, choćby
Yamahy. Działają one jako karty dodatkowe do zwykłych kart dzwiękowych -
nie mają własnych przetworników A/D , za to mają potężny bank brzmień - w
granicach 400 - 600 (Yamaha SW60XG posiada 676 brzmień plus 21 zestawów
perkusyjnych i posiada 18 bitowy przetwornik D/A - jakość leprza niż CD).
Przy czymś takim GUS i SB32AWE są tylko podrasowanymi zabawkami.

-- 
Piotr Ślifirski                pisli_at_free.polbox.com
Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> napisał(a) w artykule
<332c2e61.9524085_at_news.uw.edu.pl>...
"slawomir tokarski" <stok_at_free.polbox.pl> wrote:
/> Mysle ze ten temat juz wystepowal ale ja nie czytalem tego tematu.
/> tzn:
/> Jak wyglada porownanie kartSB32, GUS, lub taniego klona SB16+wave table
w
/> wersji taniej (samsung) lub drogiej (korg) oczekuje konkretnych danych a
/> nie pustych wypowiedzi tupu GUS rulez
1) To go przeczytaj, wystarczy zajrzeć do archiwum
2) GUS to 32 hardwarowo miksowane kanały - nie masz żadnego
spowolnienia gry z powodu obsługi dźwięku
3) Jakość dźwięku GUSa nie jest nijak porównywalna z jakością SB,
chyba że uzywasz kolumienek od walkmana.
4) Praktycznie żadna gra nie wykorzysta możliwości SB32 - będzie grać
tak jak na zwykłym SB Pro, w przypadku GUSa obecne gry wykorzystują w
pełni jego możliwości.
5) Mankamentem GUSa jest jego słaba praca w W95, nie jest za bardzo
zgodny z DirectX, więc jak Cię stać polecam od razu GUSa PnP z 4MB
RAM, jakość zupełnie odlotowa i brak takich problemów
6) Sam WT Korga jest droższy od GUS Classic a za cenę SB + Korg możesz
sobie kupić GUSa PnP z 4 MB RAM 


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:58:23 MET DST