Re: Czy C++ jest na wymarciu?

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Thu 13 Mar 1997 - 16:35:14 MET

jstopa_at_bear.com napisał(a) w artykule <858130096.32719_at_dejanews.com>...
> Niektorzy ludzie twierdza, iz C++ jest za bardzo skomplikowane i trudne
> w uzyciu i zostanie wyparte przez Jave lub Visual Basic.
>
> Jestem ciekawy, czy zainteresowanie C++ (w niniejszej liscie
> dyskusyjnej) rosnie czy maleje i czy jest wiele osob (w liscie) i
> projektow, ktore wykorzystuja C++.

Pracuje i w Visual Basicu i w C++. C++ nie zostanie wyparte - napiszesz w
Javie czy w VB interpreter Javy czy VB? Powszechne mniemanie jest takie, ze
program w C++ to duzo roboty i trudno uruchomic a np. Visual Basic to idzie
szybko i latwo. Ostatnio przekonalem sie bolesnie, ze jest akurat
odwrotnie. Bledy w VBXach i OCXach powoduja, ze do uruchomienia programu
niezbedne sa wyrafinowane debuggery, a jak sie juz znajdzie gdzie jest blad
to nie wiadomo jak go usunac. Natomiast w np. MSVC 4.0 wizardy generuja
szkielet aplikacji a samo programowanie nie jest wiele bardziej zlozone niz
w VB. Przy tym blad w programie w C++ da sie usunac praktycznie zawsze - bo
jest dostep do CALEGO kodu zrodlowego.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl