Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 11:12:14 MET

On 10 Mar 97 at 3:30, Michał Mosiewicz pisal(a):

> A co za różnica? Czy kradzież przestaje być kradzieżą w przypadku, gdy
> Cię nie stać? Nadal okradasz producenta z jego kasy.

Przeciez to nielogiczne. I tak i tak nie dostal by moich pieniedzy a
okradam go z jego kasy? Nie twierdze ze piractwo jest kiedykolwiek
usprawiedliwione ale bez przesady.

> Co z tego, że on by
> i tak tej kasy od Ciebie nie dostał. Użytkujesz jego program, przynosi
> Ci on wymierne korzyści. (Jakby nie przynosił, to byś nie musiał go
> kraść, chyba, że dla sportu).

Czyli jesliby jednak, mimo wszystko nie przynosil to piractwo jest
o.k.?

> Ale nie płacisz za te korzyści
> producentowi, bo twierdzisz, że Cię nie stać. (BTW. używam drugiej formy
> zaimka osobowego, ale to nie znaczy, że przedmówcę bezpośrednio mam na
> myśli :-)

He...teraz juz wiem co to jest zaimek osobowy :-)

> Z ochroną praw autorskich jest tyle zachodu wcale nie z tego powodu, ale
> dlatego, że jest to ochrona dóbr niematerialnych, których kradzież
> czasem ciężko zauważyć. Jest to problem bardziej techniczny.

Nie zgadzam sie. Wystarczy pojsc na gielde. Trudne nie ze wzgledu na
trudnosc zauwazenia zajwiska ale ze wzgledu na latwosc kopiowania
oraz przewaznie brak bezposredniego poszkodowanego. Ponadto kradziez
programu to nie to samo co kradziez samochodu ale raczej zlamanie
umowy cywilnej jaka kupujacy zawiera z producentem programu.

> Michał
>
> --

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski