Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 03:16:46 MET

Tomasz Leszczynski wrote:

> On 8 Mar 97 at 16:16, Michał Mosiewicz pisal(a):
>
> Niescisle. A co jak program "kradnie" ktos kogo i tak nie byloby na
> niego stac? Kto wtedy traci kase?

A co za różnica? Czy kradzież przestaje być kradzieżą w przypadku, gdy
Cię nie stać? Nadal okradasz producenta z jego kasy. Co z tego, że on by
i tak tej kasy od Ciebie nie dostał. Użytkujesz jego program, przynosi
Ci on wymierne korzyści. (Jakby nie przynosił, to byś nie musiał go
kraść, chyba, że dla sportu). Ale nie płacisz za te korzyści
producentowi, bo twierdzisz, że Cię nie stać. (BTW. używam drugiej formy
zaimka osobowego, ale to nie znaczy, że przedmówcę bezpośrednio mam na
myśli :-)

> To nie jest takie proste, dlatego tyle zachodu z ochrona praw
> autorskich.

Z ochroną praw autorskich jest tyle zachodu wcale nie z tego powodu, ale
dlatego, że jest to ochrona dóbr niematerialnych, których kradzież
czasem ciężko zauważyć. Jest to problem bardziej techniczny.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340