Re: Polskie litery w Pegasus ? i cos jeszcze

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 09:09:12 MET

> Dnia 9 Mar 97 Marcin Michalak napisał(a) co następuje:
>
> A czy masz ustawiony 'MIME character set' na ISO-8859-2 ? Ustawia
> się go w 'File/Network configuration/Advanced settings'.

To nie wystarczy, jeśli się nie ściągnie i umieści w katalogu
Pegasusa odpowiednich dwóch plików, które można znaleźć na Polskiej
Stronie Ogonkowej. Ustawienie, o którym mowa w cytowanym wyżej
fragmencie, można zdeklarować w jednej z linii PMAIL.INI
(znajdującym się albo w katalogu Pegasusa, albo w katalogu poczty
użytkownika - zależnie od sposobu zainstalowania). No i oczywiście
pozostaje przypisanie któregoś z polskich fontów CP-1250 tak dla
czytania, jak i edycji przesyłek.

> A w ogóle, to co znaczy, że nie masz? Czy nie ma ich w listach,
> które przychodzą do Ciebie, czy nie możesz ich uzyskać przy pisaniu
> listów? Jeśli to drugie, to zmień czcionkę na np. Fixedsys.
> Czcionki Arial, Courier New i Times New Roman coś są powalone i
> Pegasus jest jedną z nielicznych aplikacji, które mają z tym
> problem. Mówię oczywiście o G'95...

Ostatnie zdanie jak najbardziej na miejscu, bowiem 16-bitowy Pegasus
Mail dla Windows nie ma żadnych problemów ani z polskimi TTF'ami,
ani z ATM'ami

Skoro jesteśmy przy temacie Pegasus Mail:

3 marca na dwu serwerach pojawiły się wersje beta najnowszej edycji
(2.53) Pegasus Mail - 16- i 32- bitowe. Ja sprawdziłem 16-bitową i
radzę na razie (przed wypuszczeniem finalnej wersji) nie przesiadać
się na nią. Zabrzmi to może dziwnie, ale wszystko działa O.K., a i
obsługa attachment'ów jest wygodniejsza oraz dodano rozpoznawanie i
wykorzystywanie jako URL'i adresów nie poprzedzonych przez "mailto:";
ja jednak radzę poczekać.

Powód:
w wersji beta 2.53 został zmieniony sposób transferu kopii wysłanych
listów do odpowiedniego folderu i w efekcie wszystkie kopie
zawierające polskie diakrytyki traktowane są jako 8-bitowe MIME. W
rezultacie otwierając Copies to self mamy pozamieniane niektóre
polskie litery, a podczas forward'u takich mail'i konieczna jest
ręczna korekta. Aby nie było niedomówień: mój Pegasus
jest w prawidłowo skonfigurowany do obsługi ISO w taki sam sposób,
jak <2.52, które działały (i działają) bez zarzutu.

Przyczyną takiego zachowania jest traktowanie wszystkich kopii
kierowanych do Copies to self (wychodzące na zewnątrz są MIME 1.0,
quoted-printable i charset: 8859-2) jako 8-BIT MIME.

O sytuacji zostali już powiadomieni autorzy programu.

Przepraszam, że lokuję to na Pececie (a nie na ogonkach), ale tu
sprawa się pojawiła, a Pecet odbieram z subskrybcji, a nie na
news'ach.

Pozdrawiam ze słonecznego dziś Poznania

 Przemyslaw Rachowiak
 1. mailto:rachp_at_hum.amu.edu.pl