Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Marek Oberman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 13:57:34 MET

ciachu

> [...]
> lepszych rzeczy. Po pol roku mieszkania u mnie kupil sobie
> komputer, sciagnal z polski pare ksiazek (ja az tak wiele
> czas nie mam zeby wszystkiego go uczyc) i walczy.
> I owszem - sam mu zalatwilem kilka programow, na ktore
> absolutnie go nie stac. Jednak wytlumaczylem mu ze jest
> to najzwyczajniej w swiecie nieuczciwe i ze mam nadzieje
> iz pierwsze pieniadze jakie uda mu sie zarobic na ich uzyciu
> przeznaczy wlasnie na zdjecie tego ciezaru z wlasnego
> (a i z mojego tez) sumienia.
>
> Tu nie chodzi o to Marku, ze ja nie rozumiem.
> Tyle ze rozumiec nie oznacza zmienic diagnoze.

Dlaczego od razu nie naswietliles w ten sposob swojego stanowiska
w tej sprawie. Czytajac Twoje "...to nie jest argument" itp. oraz
inne teksty, z ktorych mozna bylo jedynie wywnioskowac, iz nigdy
w zyciu nie spiraciles (uppps - ukradles) zadnego programu a co
najgorsze nie potrafisz zrozumiec postepowania mlodego czlowieka,
ktory usiluje dojsc do czegos poprzez nauke w domu na nielegalnym
sofcie, nie wykorzystujac go w celach zarobkowych (bo tylko takie
przypadki opisywalem), bylem naprawde zdumiony, ze tak dalece mozna
nie rozumiec postepowania wielu mlodych ludzi, chcacych jakos
odnalezc sie w dzisiejszym, nastawionym jedynie na zyski swiecie.
Jak widac pozory myla:-)

    Z tego co obserwuje tendencja kupowania kradzionych programow
maleje wraz z rosnacymi dochodami takiego delikwenta. Jednak czesto
owe dochody nie moglyby wzrastac gdyby osobnik taki nie rozwijal
swoich umiejetnosci w domu, gdzie ma na to najwiecej czasu i
sprzyjajace warunki.
Nigdy nie pisalem, ze uzywajac nielegalnych kopii nie jestem
zlodziejem. Wedlug przpisow jestem, jednak mysle, iz czlowiek nie
powinien osadzac drugiego jedynie na podstawie kodeksu karnego.
Gdyby tak bylo ludzie pozjadaliby sie juz dawno temu. (chodzi mi o
stosunki czysto miedzyludzkie). Jestem jedynie przeciwny porownywaniu
mnie czy innych mi podobnych ze zlodziejami samochodow czy wrecz
z mordercami staruszkow na poczcie. Do kazdego przypadku nalezy
podejsc osobno, a nie generalizowac ukradl - to zlodziej i
na pohybel z nim. Czlowiek kradnacy ubranie w sklepie dla dziecka,
ktorego nie ma za co ubrac, to w/g prawa karnego tez zlodziej,
ja tez okreslajac jego czyn powiedzialbym-ukradl, bo tak sie nazywa
zabor cudzego mienia. Jednak w pelni takiego czlowieka "rozgrzeszam"
i nawet, gdyby to byl moj sklep nie zglosilbym tego na policji.

    Dobra koncze, bo chyba znow zaczynam pisac ksiazke.

***Tym razem zgadzam sie z Toba w 99,5% :-) wiec mysle, iz
najwyzszy czas zakonczyc te dyskusje, albo zmienic
nazwe listy z "PECET" na "MoRALNOSC", czy lepiej
na "5-nie_kradnij" (Dla nie wtajemniczonych chodzi o 5
przykazanie, chyba koscielne)***

Ps.

Po dotychczasowych Twoich odpowiedziach
na temat piractwa zaczelem myslec, ze
jestes jakims cyber-prawnikiem ze stali,
zeslanym przez obca cywilizacje w celu
zaprowadzenia porzadku na Ziemi.
Obecnie zmieniam zdanie i oglaszam wszem
i w obec, ze Grego jest czlowiekiem,...chyba:-)

Pozdrawiam

****[Marek Oberman]*************[Warsaw Poland]***
** E-mail: s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl **
* : mareko_at_free.polbox.pl *
** http://www.geocities.com/SiliconValley/8980 **
*** http://free.polbox.pl/m/mareko ***************
Nowa strona!!!