Re: Myszy do PC

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 10:16:44 MET

Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.it> napisał(a) w artykule
<199703072333.AAA00814_at_malcolm.rmnet.it>...

> a ja sie bede jednak upieral przy swoim.
> mysz moze np. odbierac potwierdzenia i jesli go nie dostanie
> ponawiac wyslanie komendy, zapalajac rownoczesnie np. czerownego
> LEDa, ktory poinformuje uzytkownika o utracie kontaktu. to tylko
> jeden przyklad, ale recze Ci ze przy "inteligentnej" myszy z dobrym
> protokolem i ewentualnym kawalkiem boforka na kilka komend,
> mozna uniknac praktycznie wszystkich opisanych niedogodnosci.

Ale czy koszt takiej myszy nie bedzie zupelnie niewspolmierny do uzyskanych
zalet? Jestem do cholery inzynierem i wiem co jest mozliwe, a co nie i co
ile kosztuje. Wiem, ze nie ma problemu skonstruowac cos takiego jak
opisujesz, moge dodac jeszcze pare ulepszen. Ale czy sensowna jest taka
komplikacja ukladu tylko po to, zeby potwiedzic LEDem na myszy (patrzysz na
mysz przy pracy?) to, co i tak widac od razu na ekranie? A jak moze
namieszac przeslanie informacji o ruchu myszy z bufora (bez sprzezenia
zwrotnego przez ekran) a potem klikow!!! Dodanie kanalu zwrotnego na
podczerwien pogorszy wedlug mojej wstepnej analizy transmisje - problemy
beda w dwu kierunkach, a nie tylko w jednym. Zeby zapewnic podobny zakres
widocznosci kanalu zwrotnego, jak ma odbiornik kanalu podstawowego trzebaby
uzyc pewnie ze szesciu LEDow na podczerwien ustawionych w roznych
kierunkach. Itd., itd., itd.
Reasumujac: Jak komus bardzo przeszkadza gubienie klikow w niektorych
sytuacjach to bedzie uzywal myszy przewodowej lub na radio, a nie wydawal
pieniedzy na glupoty. Nawet 'Malucha' mozna przerobic tak, zeby jechal 160
km/godz, ale czy to ma sens? I czy da sie cos takiego sprzedac?

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl

PS: Posiadana przeze mnie mysz ma w stacjonarnej czesci odbiorczej LEDa
swiecacego przy odbieraniu rozkazow od myszy. Twoj kanal zwrotny naprawde
nie jest do niczego potrzebny.