Re: Argumenty: Co zamiast Windows 95?

Autor: ptauz_at_omk.il.pw.edu.pl
Data: Fri 07 Mar 1997 - 13:47:57 MET

> Moze to ladnie wyglada, ale czy sprawdzales jak szybko dziala? Jak
> sobie kiedys dodalem dwie liczby zepolone w BC++, i obejrzelam kod, to
> dlugo z podziwu dla szalenstwa programistow nie molem wyjsc.

Ta samo szybko. Przeciez to taka sama funcja jak kazda inna tylko
wywolywana przez operator

> A drugie - pokaz ten program komus innemu. Bez komentarzy, tylko
> 'stary, sprobuj dopisac wczytywanie danych z pliku'. Obiekty piekne
> sa, ale niestety trudno czytalne dla innych niz autor osob.

BZDURA. No przeciez we wszystkich kziazkach ktore operuja rachunkiem
macierzowym jest taki zapis i w programie jest taki sam zapis. to
jest o niebo czytelniejsze niz te beznadziejne procedury macierzowe.
Jak pokazuje moje fragmenty programu to kazdy kolek kto choc troche
liznal mechaniki domysla si co ten fragment programu liczy nie zznajac C++.A jak ja
chce sie domyslec co sie dzieje w wydruku fortranowym na koncu
jakiejs ksiazki to koszmar

Poza tym nie chodzi o to ze obiekty sa piekne, tylko ze lepiej przy
pomocy nich tworzy sie model problemu (znacznie
naturalniej).Napisanie przez jedna osobe 20 tys linii jest bez
problemowe. I nie ma cudow: Im bardziej zlozone zagadznienie tyb
bardziej orogramowanie obiektowe jest efektywniwjsze. Istnieja tu
mechanizmy: dzidziczenie, polimorfizm, enkapsulacja itp. dzieki ktorym
sposob opiu problemu realizuje sie przez STANDARDOWE mechanizmy
jezyka. Malo tego: moge poprzez abstrakcyjne struktury danych jakby
zapostulowac cala strukture programu i kompilator za mnie pilnuje
porzadku a moja praca sprowadza sie tylko do wypelniania tego
szkieletu kodem przez to sam panuje nad nawet bardzo zlozonym
problemem (np. system MES).majac go opisanym w naporzadniejszy
pod sloncem sposob.

Natomiast strukturalne programowanie gloryfikuje algortym jako
najwazniejsza rzecz w programie (co nie jest prawda) i nie
posiadajac tych mechanizmow i caly sposob konstrukcji programu
nie opiera sie o zadne standardowe mechanizmy. wszystko trzeba
wymyslic samemu i nie pogubic sie w tym balaganie.