Re: Myszy do PC

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Wed 05 Mar 1997 - 19:37:22 MET

Daniel Holy <dany_at_mat.uni.torun.pl> napisał(a) w artykule
<5fjpto$oab$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
> Optyczne i bez kabelka to niezbyt dobry pomysl.
> Te pierwsze potrzebuja specjalnej podkladki (jak sie zniszczy to po
myszce)
> a bez przewodowych to jak masz sterte papierow na biorku to tez nie
bedzie
> za dobrze dzialala bo miedzy odbiornikiem a mysza nie moze nic lezec :(
> (jak pilot od telewizora )

Mam mysz bezprzewodowa na podczerwien kupiona za 20 DM z masy upadlosciowej
firmy ESCOM. Mysz ma pare zalet:
- Nie ciagnie sie za nia kabelek. Przy normalnej myszy zawszie sie on
gdzies zaczepi, czyms przycisnie.
- Podoba mi sie ze jest dosc ciezka (ten akumulator) i nie skacze przy
kazdym dotknieciu.
- Dziala to nawet z odleglosci rzedu paru metrow - czasem moze sie to
przydac.

Ma to urzadzenie tez pare wad:
- Nie mozna liczyc na precyzje - CAD z taka mysza lepiej zapomniec.
- Zdarzaja sie zaginiecia klikow albo tylko informacji o puszczeniu
klawisza, co daje smieszne efekty.
- Przy dobrze naladowanym akumulatorze odbiornik bywa przesterowany
(odleglosc ok. 40 cm) i kursor myszy ledwie chodzi a kliki ida bardzo
opornie. Nie moge zwiekszyc odleglosci, bo stol mi sie konczy :-(

Zaslanianie odbiornika nie jest specjalnym problemem, wiekszym jest
koniecznosc kierowania myszy mniej wiecej w strone odbiornika. Utrudnia to
zmiane pozycji przy komputerze, klikanie na stojaco itp.

Czesc tych cech to problemy typu (mysz jst opisana 'Commodore', co nastraja
mnie do niej negatywnie mimo ze 10 lat temu mialem taki komputer :-). Inne
natomiast (np. gubienie klikow) jest uwarunkowana zasada dzialania. Ogolnie
polecam przed zakupem myszy tego systemu sprobowac jak sie sprawuje.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl