Drukowanie MS SansSerif w Windows

Autor: Andrzej Bagniewski (abagniew_at_polbox.com.pl)
Data: Mon 03 Mar 1997 - 06:24:04 MET

Cześć,
czy ktoś próbował wydrukować tekst z polskimi znakami na drukarce
laserowej HP w czcionce MS Sans Serif. Czcionka wygląda ładnie na
ekranie, wydruku na igłówce ale na laserowej... krzaki w miejscu
polskich liter. Niestety nie mogę zmienić czcionki na TrueType
(taka aplikacja). Testowałem już HP LJ III, IIIp, 4L, 6P oraz
Windowsy 3.1PL, 3.11EE, 3.11PL, NT. Rezultat zawsze
ten sam. Pewną podpowiedż daje plik jaki znalazłem na ftp hp
wśród driverów do HPLJ 4L pod Win3.1x.
Cytuję fragment:

Typefaces
All the internal Intellifont typefaces in the HP LaserJet 4 printer
family are supported in the 19U (Windows) symbol set.

Zgodnie z z językiem PCL kod 19U odpowiada zestawowi znaków
Windows 3.1 Latin 1. Dla nas powinien to być kod 9E (Windows 3.1
Latin 2).
No i co dalej? Mam napisać własny driver do drukarki?
Może rozwiązanie problemu jest znacznie prostsze niż mi się
wydaje i ktoś je zna.
Dozgonna wdzięczność za każdą pomoc.

--
Andrzej Bagniewski
tel 0-22 231991, fax 0-22 232565, e-mail abagniew_at_polbox.com.pl