Re: Q: Max. dlugosc kabelka szeregowego.

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 01 Mar 1997 - 00:14:11 MET

"Pawel Komos" <progel_at_szc.ternet.pl> wrote:

>Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> napisał(a) w artykule
><33180acf.3570125_at_news.nask.pl>...

>Wyjasniam wiec: Jezeli komputery maja metalowe obudowy, a stosowane jest
>zerowanie zamiast uziemienia pomiedzy obudowami pojawia sie napiecie
>roznicowe wynikajace z roznych spadkow napiecia na przewodach zerowych
>roznych faz. Z tego potrafi sie zrobic kilka-kilkanascie V ze spora
>wydajnoscia pradowa. Wystarcza, zeby transmisja szeregowa nie szla, a
>czasem nawet, zeby zabic port. A juz zupelne cuda robia sie przy uzyciu nie
>(lub
> [...]

Pawle, wiem o tym wszystkim :-) Moje pytanie bylo retoryczne - ze
wszelkich sil staram sie walczyc z tymi teoretykami od 'wspolnej
fazy', ktorzy nie odrozniaja uziemienia od zerowania ani instalacji
dwuprzewodowej od trojprzewodowej...

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl