RE: Netscape i java!!!

Autor: Piotr Tauzowski (ptauz_at_omk.il.pw.edu.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 09:32:14 MET

>Mam pytanie (moze troche lamerskie)
>Mam Netscape 3.0 Gold i Explorera 3.0 (pod win95)
>Na kompakcie znalazlem przykladowy html z java tz : pokazana jest
mozliwosc grania w kolko i
>krzyzyk przez www . Ale ani w netscape ani w explorer nie chce mi to
dzialac , musze uruchomic >przegladarke
>java.
> Czy do netscape trzeba jakis plug-in aby to dzialalo (albo cos takiego).
>Przeciez to jest bez sensu -- chcialem taka zabawe (gre , ale nie w kolko
i krzyzyk)) umiescic na >stronie ktora robie , ale jesli ona >bedzie
dzialac tylko na specjalnej przegladarce -- to sie mija z >celem
>Prosze o Pomoc !!!

Co do dzialania to wszystkie HTMLe uzywajace programow w javie powinny
chodzic tuz po zainstalowaniu Netscape bez zadnych dodatkowych
kombinacji.Natomiast jezeli chodzi o podlaczenie programu do swojej strony
to :

Programy w javie maja po skpmpilowaniu postac rozszerzenie .class. Musza
one oczywiscie
znajdowac sie w tym samym katalogu co *html. Lub html musi zawierac
prawidlowa sciezke
lub adres gdzie jest plik z programem . Przed skompilowaniem zrodla maja
postac
*.java kompiluje sie kopilatorem javac.exe Jezeli masz program w javie
skompilowany to podlaczenie
go do strony www wyglada np. nastepujaco: (WIDTH,HEIGHT wysokosc i
szerokosc okna dla programu);

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Przyklad </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Here is the output of my program:
<APPLET CODE="NazwaProgramu.class" WIDTH=300 HEIGHT=300>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

W tej wersji plik NazwaProgramu.class musi byc w tym samym katalogu co ten
html.
Moze byc tez tak program w javie wymaga ustawienia jakis parametrow np:

<HTML>
title>Fractals</title>
<hr>
<applet code="CLSFractal.class" width=500 height=120>
<param name=level value="5">
<param name=rotangle value="45">
<param name=succ1 value="F-F++F-F">
<param name=delay value="1000">
<param name=axiom value="F">
<param name=normalizescale value="true">
<param name=incremental value="true">
<param name=pred1 value="F">
<param name=border value="2">
<param name=startangle value="0">
</applet>
<hr>

Nie pamietam skad te przyklady wzialem ale jest serwer (nie jeden pewnie)
gdzie jest
dosc wyczerpujacy opis poparty licznymi wlasnie przykladami .W samym
www.javasoft.com jest opis jezyka ale dosc surowy (jak to opis jezyka).
Mozna sprobowac Yachoo.