Re: IBM i patenty (bylo: MSN geneza i upadek)

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sat 22 Feb 1997 - 19:13:08 MET

Jaroslaw Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<330d8582.3430086_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...
> Pytanie podstawowe, czy ten wzor byl opatentowany na dalekim
> wschodzie. Pewnie nie - nie patentuje sie wszedzie. Wtedy produkcja
> tam NIE JEST zadnym naruszeniem prawa. Sprzedaz i eksport rowniez.
> Narusza prawo natomiast ten co to sprzedaje w panstwie gdzie jest to
> opatentowane.

Przejdzmy wiec do wnioskow praktycznych. Przychodzi do mnie klient o mowi,
ze chce np. wspomniany wczesniej zamek do FDD wartosci powiedzmy 25 zl. Co
ja mam zrobic? Pobiec do czytelni szukac po patentach? To bedzie kosztowalo
duzo, duzo wiecej. Kazac klientowi isc do kogo innego? Przeciez musze z
czegos zyc. A do tego nie wystarczy sprawdzic raz i miec spokoj do konca
zycia. Autor rozszerzy waznosc istniejacego patentu zagranicznego na Polske
- i po mnie. A co bedzie jak wejdziemy do Unii Europejskiej =:-O
Wychodzi na to, ze najlepiej stanac po drugiej stronie jak von Gravenreuth
i kasowac. Wtedy zawsze sie wygra.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl