Re: Win95 a wywalanie systemu

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 13:49:08 MET

On Fri, 21 Feb 1997 21:24:45 GMT, warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz

>Mam identyczna historie z dyskiem IBM 2.1 GB, BIOS przeczytal
>sobie jego parametry, ustawil w PIO4 i nie moglem _nic_
>zainstalowac. I pod OS/2 i pod Linuxem gubilo sektory jak
>szalone. Przestawilem w PIO3 i chodzi.

Tu bylo o tyle interesujaco, ze sprawdzilem go potem z ciekawosci pod
dosem. Przez dwie godziny testow (copy+fc) nie przeklamal ani razu na
PIO4.

>To by wyjasnialo, dlaczego dalo sie posadzic W95 na Caviarze 340.
>Czy Win95 respektuje ustawienia PIO w BIOS-ie, czy po swojemu
>usiluje byc madrzejsze od instalujacego ?

Raczej tak - po przestawieniu na pio3 g95 zaczelo dzialac.
Natomiast zaczynam cos podejrzewac innego - czy przypadkiem stary
smartdrv nie ma 'pio autodetect'.

>Aghrrrrr... ;-)))

Bo Ty nie rozumiesz najwazniejszej rzeczy: "We're IBM, we don't care".
Oni nie wciskaja klientom towaru - to klient do nich przychodzi, z
silnym przekonaniem ze on chce kupic u IBM, to mu sie laskawie
podyktuje warunki ktore musi spelnic :-)

Podzwonil bys do nich pare razy, poprosil pare osob - to moze by Ci
laskawie sprzedali :-)

J.