Re: Dlaczego Windows?

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 18:32:36 MET

In pl.comp.pecet Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> wrote:
: No wlasnie... tak sie sklada, ze pracowalem dla nastepujacych klientow:
: bankow, firm ubezpieczeniowych, Rzadu Federalnego, przemyslu
: gazowniczego, firm ochrony srodowiska, przemyslu samochodowego, przemyslu
: transportowego. I nadal pracuje. [...]

: Servery: 80% WNT, reszta UNIX.

Tak sie tylko zastanawiam - tylu klientow to pewnie lata pracy. To skad sie
kiedys wzielo tych 80% serverow NT? Rozumiem ostatnio, ale przed laty?

No i druga rzecz - duzi klienci, dzialajacy na komputerach od lat.
To zapewne maja na zapleczu jakiegos mainframe, i to IBM.
Wyrzucili juz tego mainframe i zastapili go dawno NT? Cos mi sie
nie chce wierzyc z uwagi na kompatybilnosc.

To co robia te NT? Czy przypadkiem nie robia jedynie za 'server
komunikacyjny' do mainframe?
A z ciekawosci - co do tej pory robilo za taki 'server komunikacyjny'?

P.S. SAP - o to koncern obslugujacy zdecydowana wiekszosc z najwiekszych
  firm na swiecie - przejscie na servery NT zaczelo sie dopiero w ostatnim
  roku. Ale jak sie uda - zegnaj IBM, witamy Intel, Alpha, no i HP-NT.

: Wiec Windows zostaly. Tak na marginesie, Bell*** rozwazal mozliwosc
: przejscia z W3.11 na W95, a wiec na system w zasadzie kompatybilny.
: Przeprowadzono analize kosztow: byloby to $6,500 od peceta NA POCZATEK,
: P.S. Jezeli powyzsze sumy w dolarach wydzja sie szokujace, to spiesze
: dodac, ze w Bell*** roczny koszt UTRZYMANIA peceta (nie liczac kosztow
: zakupu) wynosi $12,000 dla desktopa i $14,000 dla laptopa. Srednie
: koszty w przemysle dla desktopa sa w granicach $8,000 - $15,000.

Co sie wlicza w te koszta utrzymania? Toz to jakies horendalne kwoty.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |