W USA ukradli Linux'a Re: IBM i patenty (bylo: MSN geneza i upadek)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 09:42:28 MET

Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> wrote:

>Niedawno jakis facio (nie pamietam nazwiska) z Ameryki zarejestrowal
>"trademark" LINUX jako nazwe systemu operacyjnego. Mogl to zrobic
>legalnie, bo jakos nikomu z LINUXowcow nie wpadlo do glowy aby to zrobic
>wczesniej.

W mysl prawa pantentowego, zwroty i terminy powszechnie uzywane w odniesieniu
do danej klasy produktow, nie moga byc rejestrowane jako znaki towarowe.
Czyli taka rejestracja podlega reklamacji i tyle.

>Teraz rozsyla listy do wsystkich firm majacych cos wspolnego
>z LINUXem aby mu placili za uzycie "jego trademark".

To jest zwyczajne naduzycie. Prawo patentowe stanowi o tym, ze znak towarowy
sluzy do identyfikacji konkretnego produktu. Znak towarowy jako taki
nie moze sluzyc celom zarobkowym. Tak wiec ich dzialanie jest po prostu
bezprawne.

>Wysyla rowniez
>do firm publikujacych ksiazki o LINUXie. Niestety, wedle prawa
>amerykanskiego nie mozna facia olac. Zorganizowala sie wiec silna grupa
>ktora podala sprawe do sadu, argumentujac ze w momencie jak gosciu
>wystapil
>o prawa do nazwy LINUX, nazwa ta byla szeroko znana i uzywana. Adwokat
>ktory zajmuja sie to sprawa zgodzil sie reprezentowac srodowisko
>LINUXowcow za darmo, tylko za pokryciem "kosztow wlasnych". Koszta te
>sa dosyc wysokie, wiec odbywa sie zrzutka na adwokata.

Jest w polsce jakies konto przeznaczone na ten cel ?

>Szczegoly mozna znalezc w grupach poswiecomych LINUXowi (jest tez
>gdzies WEB page na ten temat, ale nie pamietam adresu)
>
>Andrzej Lewandowski

Czy ktos w polsce zorganizowal takie konto ?
Poza tym znak towarowy w stanach jest niewazny na terenie polski.
w polsce musza ponownie zarejestrowac.

musze to powiedziec. cholerny obszarnik !!!!!
wg. mnie my jako linuxowcy powinnismy zarzadac zadoscuczynienia moralnego,
calkowitego zwrotu kosztow sadowych i przeznaczenia tej kasy na rozwoj
linuxa. oraz dodatkowo wsparcia finansowego jednego z domow dziecka, lub
szpitala.