Re: HELP!!!!PROGRAMY TESTUJĄCE RAM

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 22:34:57 MET

Kazimierz Wyka <Kazek_at_dtk.com.pl> wrote:
>Witam!
>Ostatnio w moje rece dostalo sie pare sztuk pamieci 4 i 8 MB FPM i EDO.
>Jest mi potrzebny program wszechstronnie testujacy pamiec tz.
>podajacy wszelkie dane o niej : czas dostepu, refresh, bledy w
>adresowaniu itp. Interesuje mnie rowniez program dzieki, ktoremu
>najlepiej (szybko)sprawdzic dzialanie z aplikacjami w systemie Win95
>tz. zawiesi system gdy cos nie gra z pamiecia.
>W ogole prosze o wszelkie uwagi na temat pamieci i sposobu ich
>testowania , nazwy programow, adresy ftp i inne.
>Odpowiedzi prosze kierowac na liste.
> [...]

Ja do tej pory znalazlem dwie metody, na sprawdzenie ram.

0. programy testujace sa do kitu. co najwyzej podadza kilka danych/czasow
1. rozpakowuj duze archiwa, kilkakrotnie. najlepiej z logiem do pliku.
   musisz byc pewien, ze archiwa sa dobre. potem tylko sprawdzasz czy
   przy rozpakowaniu sa bledy, i czy powtarzalne. jak niepowtarzalne, to
   ram albo co innego do kitu.
2. pograj w quake. moze byc demo. jak sie nie wysypie w 15minut to
   komp. jest ok. jak zdechnie, to pod mlotek ram'y :))