Re: Windows 96 - podsumowanie pewnego watku

Autor: Marcin Jedrysiak (jedrys_at_it.com.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 02:42:25 MET

Jarosław Tabor <formatc_at_hsn.com.pl> napisał(a) w artykule
<199702171308.OAA11512_at_bevy.hsn.com.pl>...

> Wymien trzy.

Pokaze Ci jak przygotowuje comiesieczne raporty z badania rynku:

1. Wprowadzanie danych w programie napisanym w Clipperze
2. Konwersja do formatu dbf
3. Wstepna obrobka (sortowanie, itp) danych w Excelu
4. Obrobka danych narzedziami z Analysis Packa (bodajze tak ten dodatek sie
nazywal)
5. Przygotowanie raportu (prawie automatyczne) -- tworzenie tabel,
aktualizacja wykresow, druk.

Podstawowy raport sklada sie z jakichs 30-35 stron z wynikami.

Funkcje jakie wykorzystuje to przede wszystkim:
- zaawansowane funkcje statystyczne
- wymiana danych z baza danych
- automatyczna kreacja tabel i pozniej wykresow z nimi powiazanymi.

Nie twierdze wcale, ze Excel jest najlepszym programem do tego typu pracy,
ale wygoda jego uzytkowania, latwa obrobka danych oraz szybkosc mialy
najwiekszy wplyw na wybor tego, a nie innego arkusza.

Pozdrawiam,

--
Marcin Jedrysiak
jedrys_at_it.com.pl