Re: Co to jest NMI?

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 21:57:13 MET

Dnia 17 Feb 97 Bartlomiej Rut napisał(a) co następuje:

> Tak wogole to pojawia mi sie to w trakcie instalacji
> GUS MAX i wyglada to tak:
> "I/O Channel check - checking for segment
> Offending segment
> 0000
> press F1 to disable NMI, F2 to reboot"
[...]
> Podejrzewam ze trzeba zmienic cos w BIOSIe (AWARD) ale nie bardzo
> wiem od czego zaczac no bo nie wiem co to jest NMI i tak w kolko.

Po pierwsze - NMI=Non Maskable Interrupt - przerwanie niemaskowalne
Po drugie - jest o tym w instrukcji (strona 49 - wersja angielska, strona 56 -
wersja polska).
Po trzecie (jeśli nie masz instrukcji...) - chłopcy radzą włączyć kontrolę
parzystości pamięci, a jeśli to nie pomoże, to znaczy że płyta źle obsługuje
NMI i z emulacji SB nici... Sam niewiele poradzę, bo mam ACE-a. Dla mnie więc
ten problem nie istnieje.

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html