Re: Jaka drukarka do malego DTP.

Autor: Konrad Olejnik (kolejnik_at_lodz1.lodz.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 11:16:11 MET

"Wojciech Wojciechowski" <wuwu_at_free.polbox.pl> wrote:

>Nie jestem specem od drukarek , ale wtrace tu swoje trzy grosze .
>Jezeli byly to wydruki testowe z drukarki Epson Stylus to rzeczywiscie byly
>rewelacyjne , gorzej jezeli taka jakosc chcesz uzyskac "w praniu".
>Kumpel ma w pracy Epsona Stylusa oraz HP i wszystkim poleca ta druga.

Od trzech lat uzywam drukarki EPSON Stylus Color. Wedlug mnie
jest to najlepsza (tania) drukarka na rynku. Opinie taka wyrobilem
sobie dopiero po ok. pol roku eksploatacji, kiedy po prostu nauczylem
sie jej wlasciwie uzywac (ustawienia sa najwazniejsze). Wczesniej
wszystkim polecalem HP (tez ja posiadam w pracy).
Generalnie moja opinia jest taka: Jezeli ktos szuka drukarki do
wykresow, tekstu i tabelek - drukarki HP beda lepszym wyborem,
ale do zdjec i grafiki full color -TYLKO- EPSON z serii Stylus Color.
Oczywiscie papier ma tu rowniez niebagatelna role, ale
zaden profesjonalista nie drukuje zdjec na zwyklym papierze
offsetowym (chyba, ze sobie do domu). Do tego stosuje sie papiery LWC
albo SC (choc z doswiadczenia wiem, ze na zwyklym Polspeed z
Kwidzynia, ktory jest sredniej jakosci, wydruki z Epsona
wychodza "w miare" przyzwoicie). Do drukarek EPSON jest specjalny
papier dostarczany prze firme. Mozna rowniez stosowac inne
np. fola-jet WO-31 (blyszczacy) - teraz jest tego mnostwo na rynku.

Wada EPSONA (i HP) jest atrament oparty na wodzie - z tego powodu
trzeba uwazac np. przy drukowaniu folii (nie stawiac na nich kubka
z herbata).

Konrad