Re: Full Duplex pod Awe32 PnP - problem

Autor: Tomek Bonarowski (bonar_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 15 Feb 1997 - 16:09:04 MET

Marek Sztukowski <sztukows_at_andante.ae.katowice.pl> napisał(a) w artykule <Pine.SCO.3.95.970214092542.24630A-100000_at_andante.ae.katowice.pl>...

> dowiedzialem sie ze sa drivery do AWE aby byl full duplex - Sciagnalem je
> sobie i zainstalowalem no tu pojawil sie problem:
>
> 1. Jak sprawdzic czy full duplex dziala?, Znalazlem ustawienia
> w panelu sterowania bylo tam 3dssoond i full duplex,
> ale nie wiem jak to sprawdzic.

Najlatwiej jesli posiadasz oprogramowanie typu Cubase Audio, Logic Audio itp. Jesli nie, to mozesz do tego celu uzyc, zreszta bardzo dobrego, shareware COOL EDIT 96, dostepnego na http://www.sintrillium.com . Uruchamiasz dwie kopie programu rownoczesnie, na jednej wlaczasz PLAY, na drugiej REC. Full duplex MUSI dzialac jesli uzywasz opisanych przez siebie sterownikow (tych bez wylaczania MIDI w mikserze).

NIESTETY z ograniczen konstrukcyjnych kart SB16, SB32, AWE32 i AWE64 wynika, ze NIE SA I NIGDY NIE BEDA TO KARTY PRACUJACE W TRYBIE FULL DUPLEX. Karty te, jesli w jedna strone pracuja 16bitowo, to w druga moga juz tylko 8bitowo !!!.

Latwo to wykryc wlasnie w COOL EDIT. Jesli najpierw wlaczysz w jednej kopii programu PLAY, a potem w drugim programie REC, to nagrane "cos" bedzie szumialo i rzezilo dokladnie w ten sam sposob, jak nagrywanie 8 bitowe. Jesli natomiast najpierw wlaczysz REC w jednym, a potem PLAY w drugim, to nagra Ci sie OK, ale odtwarzanie bedzie ograniczone do 8bitow.

Wszystkich zainteresowanych kartami SB "od podszewki" polecam strone "AWE32 Naked Truth":

http://www.compart.fi/~mhjelt/awe/

Mozna sie z niej dowiedziec wielu "interesujacych" rzeczy dotyczacych "swietnego" produktu, jakim jest karta z rodziny SB.
Po pierwszym przejrzeniu tych stron czulem sie co najmniej dziwnie....

Niemniej jestem szczesliwym posiadaczem SB16+DB50XG (moze dlatego, ze wiem, ze jest to TYLKO SoundBlaster ?)

> 2. W momim mixerze zniknal przycisk wlaczania i wylaczania MIDI,
> kiedy zainstalowalem orginalne oprogramowanie z karty od nowa
> Wszystko bylo ok dopiero pod instalacji nowych driverow sie
> posulo tzn. znikl ten przycisk - co mnie troche denerwuje.

Niestety nowy mikser tak ma. Zawsze mozesz uzywac starego.

Pozdrawiam

-=TomeK=-