Re: SIMM double sided ?

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Sat 15 Feb 1997 - 08:49:52 MET

"Paweł Szóstak" <dzuzdy_at_free.polbox.pl> wrote:

>Praktycznie wszystkie 72-pinowe
>SIMM-y posiadaja magistrale danych
>o szerokosci 32 bitów (4 bajtow). Na kazdy
>bajt danych przypada ponadto dodatkowy
>bit parzystosci ? caly mechanizm kontrolny
>dysponuje wiec czterema takimi bitami.
>Zasadnicza roznica pomiedzy tymi
>dwoma rodzajami SIMM-ow polega na
>tym, ze moduly single-sided posiadaja
>dwie linie RAS (Row Address Strobe), natomiast
>double-sided ? cztery. Z reguly
>72-pinowe moduly o pojemnosci 1, 4 lub
>16 MB naleza do klasy single-sided,
>a uklady o wielkosci 2, 8 i 32 MB zaliczaja
>sie do grupy double-sided.

Niestety też tak myślałem i się naciąłem. Kupiłem na giełdzie 16MB
myśląc że będzie normalny single-sided a niestety był double i moja
płyta wykrywała go jako 4 MB. Płyta A-Trend 1425A

> [...]
>moduly pamieci (single-sided lub double--
>sided), gdyz magistrala danych procesora
>ma szerokosc 64 bitow. Gdy nasz pecet posiada
>juz dwa SIMM-y typu single-sided,
>wowczas w pozostalych gniazdach mozemy
>zwykle umieszczac zarowno moduly
>single-sided, jak i double-sided. Nie wolno
>jednak w tym samym banku pamieci instalowac
>SIMM-ow obu typow. W takim
>przypadku albo komputer odmowi w ogole
>posluszenstwa, albo tez nie bedziemy
>mogli korzystac z calej pamieci roboczej.
>Niektore plyty glowne dysponuja ponadto
>terminatorami, ktore musza zostac usuniete

A niektóre nieco starsze płyty po prostu nie pracują z double-sided
więc najlepiej przy kupnie zapytać się sprzedawcy lub zastrzec
możliwość zwrotu.
I jeśli to możliwe to chyba lepiej unikać double-sided :(

PS: Czy ktoś wie jak obejść ograniczenie, które mówi że muszę więcej
napisać niż cytuję, coś takiego mi występuje używając Agenta i
news.uw.edu.pl

        LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon