Re: Multiconfig

Autor: Bronisław Wołyniec (synd_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 15 Feb 1997 - 02:11:44 MET

> Niech ktoś mi szybciutko powie jakie zmiany wprowadzić w config.sys,
> zeby dzieciak mial:
> Naciskajac 1. - maximum pamieci dla gier dosowych
> naciskajac 2. - zeby win 3.1 chodzily mu szybciej czy jakos tak...
> sorki za pytanie, ktore was, oczywiscie, juz rozbawilo, ale sami
> wiecie.

Ostrzegam, ze nie jestem mistrzem w "wyciskaniu" maksimum pamieci ale
jezeli jest to co najmniej DOS v.6.0 to sprubuj napisac sobie cos takiego.

CONFIG.SYS:
[menu]
menuitem=GRY
menuitem=WINDOWS
[GRY]
device=c:\dos\himem.sys
device=c:\dos\emm386.exe noems
  rem Zakladam, ze gry nie wymagaja pamieci EMS
  rem jezeli jest inaczej zamiast noems napisz np. 1024 RAM
  rem albo pozostaw samo emm386.exe bez parametrow.
dos=high,umb
[WINDOWS]
device=c:\dos\himem.sys
device=c:\dos\emm386.exe noems
dos=high,umb

AUTOEXEC.BAT:
@echo off
goto %config%
:GRY
goto koniec
:WINDOWS
smartdrv c+ /n/q
:koniec

Aha, zakladam, ze DOS'a masz na dysku C: w katalogu DOS (c:\dos),
... (wielokropek) to miejsce na twoje sterowniki (cd-rom, myszka itp.) i
pozostale
wpisy. W config.sys zamiast 'device' pisz 'devicehigh' (oprocz przed
programami himem.sys i emm386.exe), a w autoexec.bat przed programami
rezydentnymi (np. nc.exe, mouse.com, mscdex.exe, itp.) pisz 'lh' (np. lh
nc, lh mouse, itp.)

Pozdrawiam,

--
Bronislaw Wolyniec