Re: Co to jest za cudo?

Autor: Pawel Sikora (pawel_at_pmc.com.pl)
Data: Fri 14 Feb 1997 - 23:57:30 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:
<czechu_at_free.polbox.pl> wrote:

> To jest MSX Spectravideo. Jakies wschodnie cudo. ma to RAM'u 64KB,
> oddzielny ram na video 16KB (calkiem na boku adresowany jako
> porty we/wy), a procesorem centralnym jest ...... Z80 :))
> aha. ma brzeczyk AY costam 3 kanaly FM, i jednostronnego flopa 3,5 cala.
> da sie podlaczyc do zwyklego telewizora, kolor PAL.
> sterownik graficzny ma sprites, niestety jednobarwne.
> systemy operacyjne, jakas wersja CPM, oraz wczesna wersja DOS
> bez mozliwosci zakladania podkatalogow. CPM i DOS sa ze soba dosyc
> zgodne. jest pod nie Turbo Pascal 3.0 Borland . tryby tekstowe 40x25
> [...]
Przestrzen adresowa 256kB stronicowana w 64k blokami po 16,
w pierwszym banku od zera 32kb Basic romu
w drugim 64kb RAMu
w trzecim 64k na cartridge (ram/rom co tam na cartridgu jest)
w czwartym boot rom + disc rom 16kb.

Kartridge najlatwiej przerzynac na dysk wkladajac przy wlaczonym
komputerze
(to sie nie zabootuje rom), zabezpieczone kartridge daja sie zhakowac
majac dodatkowy cartridge z ramem z dorobionym write protectem. :)))
tak dzialalo Logo i C ordynarnie sprzedawane w CSH przez COMTECH po
wywaleniu
tekstow oryginalnego producenta.

Mam jescze w piwnicy najwieksza w Polsce (chyba) biblioteke softu do tej
kochanej maszynki lacznie - uwaga - z Borland Turbo Modula 2.
Niestety moja ulubiona SVI z dorobionymi bajerami jak NMI, reset, WP,
ukradli kiedys rabusie z liceum...

Chetnie bym to kupil za rozsadna cene / zamienil za jakies hardware do
PC.

Pawel/
pawel_at_pmc.com.pl