Re: Co to jest za cudo?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 14 Feb 1997 - 19:24:31 MET

"=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3.?=" <czechu_at_free.polbox.pl> wrote:
>Czy jest ktos kto moglby mnie poinformiwac jaki zlomputer kryje sie pod =
>taka nazwa, jakie oprgramowanie obsloguje:
>
>X`PRESS
>SVI SPECTRAVIDEO
>
> ksztaltem przypomina Amige, posiada to wbudowanego malego flopa i na =
>gorze miejsce na cartrige, ale jaki to juz nawet najstarsi indianie nie =
>wiedza.
>
>Z gory dziekuje.
>
>czechu_at_free.polbox.pl

To jest MSX Spectravideo. Jakies wschodnie cudo. ma to RAM'u 64KB,
oddzielny ram na video 16KB (calkiem na boku adresowany jako
porty we/wy), a procesorem centralnym jest ...... Z80 :))
aha. ma brzeczyk AY costam 3 kanaly FM, i jednostronnego flopa 3,5 cala.
da sie podlaczyc do zwyklego telewizora, kolor PAL.
sterownik graficzny ma sprites, niestety jednobarwne.
systemy operacyjne, jakas wersja CPM, oraz wczesna wersja DOS
bez mozliwosci zakladania podkatalogow. CPM i DOS sa ze soba dosyc
zgodne. jest pod nie Turbo Pascal 3.0 Borland . tryby tekstowe 40x25
oraz 80x25 obydwa dwubarwne. mozna robic negatywy znakow.
z koloru tryb 256x192 , ekran podzielony na poziome paseczki w grupach
po 8 punktow, na ktore przypadal jedne atrybut okreslajacy
kolor punktow '1' oraz '0' . paleta 16 kolorow.
drugi tryb graficzny 'b.niska rozdzielczosc' 64x48, kazdy punkt w innym
kolorze, niezaleznie.

jeszcze chcesz cos wiedziec ? :))))))