Re: /WIN95 ÷ OS2 / COREL ÷ ILUSTRATOR / PC ÷ MAC / NE

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 13 Feb 1997 - 19:14:24 MET

On Thu, 13 Feb 1997 11:44:44 +0100 (CET), Cezary Grabski wrote:

>Wszelkie dyskusje o wyzszosci jednego systemu na drugim, jednego programu
>nad innym, itp, uwazam za marnowanie czasu.
>Kazdy ma taki komputer/system/program na jaki zasluzyl.
>Jesli mu nie odpowiada to po prostu szuka czegos innego.
>Jesli mu odpowiada to nikt na sile nie zmieni jego pogladow i
>przyzwyczajen.
>
>Jakos nikt nie przekonuje wlascicieli FORDA ze jedynie TOYOTA ma wszystko
>jak nalezy i tylko ona powinna jezdzic po ulicach.

porownanie bardzo nie udane, bowiem rynek samochodowy jest rynkiem
dojrzalym i nikt, nawet osoba nie majaca pojecia o konstrukcji
samochodow, nie da sobie wcisnac syreny w cenie mercedesa.
Natomiast rynek systemow operacyjnych do personalnego uzytku
jest rynkiem mlodym, a co za tym idzie - cholernie glupim,
czego mamy dowod wlasnie w tym ze wygrywa na nim zdecydowanie
najgorszy z istniejacych produktow.

Nie byloby w tym nic takiego zlego (w koncu kazdy z nas za swoja
glupote placi, a glupstwa sie robi niezaleznie od inteligencji
i doswiadczenia zyciowego), tyle ze firma ktora robi szalone
pieniadze na tym systemie, wykorzystuje je (i trudno zeby bylo
inaczej) do monopolistycznego opanowywania innych dzialow
przemyslu software'owego. Efekt koncowy jest taki jaki zawsze
i wszedzie byl efektem koncowym zmonopolizowanego rynku: coraz
gorsze produkty za coraz wyzsze ceny. A ja, poniewaz moje zycie
z komputerami jest zwiazane bardzo silnie - po prostu tego sobie
nie zycze. I nie sadze zeby to bylo zyczenie tak bardzo odbiegajace
od zdroworozsadkowej strategii polegajacej na kupowaniu jak
najlepszych produktow za jak najnizsze ceny. Dlatego tez wszystkich,
ktorzy odpowiadaja mi, ze "wiem o istnieniu lepszych systemo ale
na moje potrzeby winda wystarcza, i nie oplaca mi sie wkladac wysilku
w poznawanie innego", uwazam za delikatnie mowiac osoby nie siegajace
wzrokiem poza czubek wlasnego nosa. W ten sposob na dluzsza
mete szkodzi sie zarowno sobie (co kazdemu wolno) jak i innym.

amen
kazanie skonczone
wracajcie spokojnie do swojej windy
potem siusiu, paciorek do Gatesa, i spac

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi