Re: Konwertowanie WAV

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 21:36:44 MET

caro_at_free.polbox.pl (Krzysztof Romanski) wrote:

> [...]
>duza ilosc gitar akustycznych, czytelnie i klarownie brzmiaca na CD
>jest niemalze calkowicie zamazana po skompresowaniu. Wokale duza trace
>na zyciu. Staja sie calkowicie matowe i bezbarwne. Ogromne problemy z
>tonami wysokimi, sa rozmyte. Dodam, ze sytuacja wyglada bardzo
>podobnie przy -br 128000 jak i -br 256000 !!!
>
>Wnioski.
>Jesli mowa o SLUCHANIU muzyki, a nie tworzeniu sobie tla muzycznego do
>wykonywania jakichs tam czynnosci, MPG Layer 3 niestety NIE NADAJE
>SIE. Sluchanie takich kopii jest meczace i irytujace.

Cóż, chyba nie mogę się zgodzić, może rzeczywiście nie nadaje sie do
słuchania przez słuchawki w kompletnej ciszy i w pełnym skupieniu.
Tyle że rzadko kto ma takie warunki do słuchania muzyki. Odtwarzam MP3
przez GUSa PnP i wieże, a jakość nie jest wyczówalnie gorsza, mówię
tutaj oczywiście o rocku, techno i rapie, zgodzę się że muzyka poważna
czy wolne nastrojowe melodie mogą brzmieć odczówalnie gorzej.

>Jesli chcemy zastapic nagrane kasety, kopiami MPG L3, to dobre
>rozwiazanie. Jakosc jest duzo wyzsza od tzw. kupnych kaset, przy czym
>MPG wydaje sie duzo tansze!!! Mozna pozyczyc płyte, zgrac na HDD, po
>skompletowaniu 680 MB isc do kolegi z nagrywarka, i kopia wychodzi
>okolo 4PLN.

No właśnie, zysk w postaci możliwości dowolnego dobrania piosenek z
różnych CD bez posiadania zmieniacza jest znacznie ważniejszy,
przynajmniej dla mnie, od utraty jakości spowodowanej kompresją.

>To tyle po pierwszych wrazeniach. Chetnie nawiaze korespondencje z
>ludzmi podejmujacymi eksperymenty z MPG Layer 3.

Trochę eksperymentowałem, ale zkompresowanie jednego utworu (65MB
Wave) trwało ok 3 godzin. Mam Amd5x86-133.

       LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon