Re: Konwertowanie WAV

Autor: Maciej Eckstein (sherlock_at_it.com.pl)
Data: Wed 05 Feb 1997 - 20:09:57 MET

Czarek Krzesiński wrote:

> Pytania jakie mi sie nasunely i aby rozwiac wszelkie watpliwosci:
>
> Czy jakosc powstalego WAV'a ciagnietego z CD-Rom poprzez "kanal
> cyfrowy" zalezy od:
> a) czytnika - w mojej opinii nie;
> b) programu rippera / grabbera (tzn. CD-TOOLS w moim przypadku) -
> wedlug mnie rowniez nie.

Testowalem 5-6 graberow wszystkie czytajace poprzez funkcje Read Long i
sa wyrazne roznice w jakosci, jednak nigdy nie spodkalem sie z tym zeby
program wprowadzal szum, czesto jednak pojawiaja sie rozne cykania i
trzaski, jest to jednak zalezne od kombinacji naped-cd program kopiujacy
np z programem readcda moja toshiba trzeszczy i cyka ale z dac juz nie.

moze sproboj innej kombinacji softu i cd.

Pierwsza predkoscia ktora stosuje sie profesjonalnie jest 128 kb i widac
roznice w odwzorowaniu wysokich tonow

ad 2.
co do sygnalu cd, to na wszystkich plytach jakie mam jest takie miejsce
w ktorym poziom sygnalu osiaga 95-100%, moj compakt ma taka funkcje jak
peak search i tak znajduje to specyficzne miejsce.