Re: FoxPro -klopoty

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 17:15:01 MET

RoMan Mandziejewicz <RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org>
wrote:

>[... wycialem to, z czym sie zgadzam :) ...]

>Poza tym - warto uzywac lokalnych zasobow i wskazac je w CONFIG.FP:
>
>RESOUCE=C:\FP\FOXUSER.DBF
>
>Umozliwia to:
> - trzymanie odrebnych zapisow w kalendarzu/notesie Foxa (o ile aplikacja go
>udostepnia) dla kazdej maszyny
> - zapamietywanie wyniku dzialan kalkulatora Foxa (o ile....)
> - uzywanie roznych typow drukarek lokalnych (o ile aplikacja korzysta z genpd)
> - zapamietanie ustawien okienek dla kazdego stanowisko (o ile...)
> - odrebne zestawy kolorow na ekranie (o ile programisci nie ustawili tego na
> [...]

Ja na wszelki wypadek mam zawsze resource=OFF, a kolory ustawiam w
CONFIG.FP na koncowce. To zabezpieczenie przed programistami, ktorzy
potrafia robic kursory albo bazy o unikalnych nazwach (funkcja SYS(3))
a na nich BROWSE. W takiej sytuacji przy kazdym browse dodaje sie do
'resursow' nowy rekord, ktory nie jest potem juz wykorzystywany. W
efekcie po paru miesiacach pracy plik FOXUSER potrafi miec kilka
megabajtow, a aplikacja zaczyna nie wiadomo czemu czolgac sie zamiast
chodzic.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl