Re: Nowa wersja G95...

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 03 Feb 1997 - 20:25:43 MET

Dnia 3 Feb 97 Grzegorz Szyszlo napisał(a) co następuje:

> zawsze mnie to bawilo. niby na czym polega 32bitowosc jakiegokolwiek
> systemu plikow lub bazy danych ? :)))))))))) a 32bitowa mysz jest ?
> nieee.... mysz jest na RS'ie, i wymaga jeszcze jednego bitu. jest 33bitowa :)))

32-bitowość systemu plików polega na tym, że klastry są adresowane numerami
32-bitowymi. W przypadku 16-bitowego adresowania maksymalnie można zaadresować
65535 klastrów. Mnożąc to przez 32KB (maks. rozmiar klastra w DOS/Win)
otrzymujemy 2.1GB - dlatego większe dyski trzeba bezwzględnie podzielić na
partycje (oczywiście tylko w DOS/Win). Przy adresowaniu 32-bitowym klastrów
może być ok. 4.3mld. Używając najmniejszego rozmiaru klastra (512B) można mieć
partycję do 2TB...

> a ze starym FAT'em ?

Nie do końca rozumiem to pytanie. Chodzi o to, że żadne defrag-i, scandisk-i
etc. pisane dla 16-bitowego FAT nie będą działać z 32-bitowym i na odwrót.
Z tego co zrozumiałem z opisu, to te nowe okienka mają _TYLKO_ 32-bitowy FAT...

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html