Re: Modemy 120kbps

Autor: Emil Stepniewski (emil_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Sat 01 Feb 1997 - 01:16:59 MET

W. & Z. Janeczek wrote:

> Kurde co to jest "modem basebandowy"
> Bo moze znam je pod inna nazwa?!

Modem typu baseband, to taki, ktory sluzy do stawiania wylacznie
na liniach bezposrednich. Zadnego dzwonienia, zadnego trybu polecen.
Tylko dane. Oczywiscie takie modemy sa z reguly przeznaczone
do dzialania ze znacznie wieksza predkoscia niz znane wiekszosci
modemy telefoniczne. Np. taki BPh PLUS poslkiej firmy Goramo
dziala max. 115 kbps asynchronicznie i 160 kbps synchronicznie.
Oczywiscie faktyczna predkosc jaka sie daje uzyskac zalezy
od dlugosci i jakosci linii. Przy czym do korzystania z trybu
synchronicznego trzeba miec urzadzenie obslugujace V.35, np
specjalizowany router lub karte do PC-ta.
Pozdrawiam

        Emil Stepniewski