Re: Dual pentium, czy pentium pro?

Autor: Wojtek Piecek (woju_at_camk.edu.pl)
Data: Thu 30 Jan 1997 - 11:38:58 MET

On Thu, 30 Jan 1997, Janusz Radzienczak wrote:

> Jak sie ma wydajnosc Pentium Pro do Dual Pentium w pracy w
> systemach 32 bitowych - np. Windows NT? Moj klient chce pod
> Windows NT korzystac z programu do bardzo skomplikowanych
> obliczen gieldowych (jakies prognozy, wykresy itp), ktore na jego
> 486DX100 trwaja po kilka (lub kilkanascie) godzin. Program do
> gieldy jest 32 bitowy - zalecane Win NT. Ceny obu systemow sa
> zblizone. Pentium Pro w aplikacjach typu Excel (pod NT) jest
> ponad 2x szybsze od Pentium. Ale jak wyglada sytuacja przy dual
> Pentium?
> [...]

W tym wypadku ilo_bitowosc programu nie ma nic do gadania. (chyba ze
wezmie dwa programy 32 bitowe :-))))

Dwa pentiumy sprawdza sie tylko i wylacznie jak dac im taka mozliwosc -
czyli zmusic aby komputer choc z grubsza robil dwa zadania jednoczesnie
i/lub umial jakos dzielic zadania miedzy dwoma procesorami. Poniewaz
podejrzewam ze ten program nie zostal tak napisany (bo tak pisza tylko
milosnicy lub osoby piszace na zamowienie), nie podejrzewam rowniez aby
potrafil wykorzystac pelnac moc PPro, ale w tym wypadku korzystniejsze
bedzie PPro.

Pozdrawiam,
Wojtek

--