Re: Zegar padl...need some help.

Autor: Gabriel Drabik (gabrys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 29 Jan 1997 - 11:46:27 MET

Maciek 'Macio' Wolski <mwolski_at_free.polbox.pl> wrote in article
<32EE57C4.6653_at_free.polbox.pl>...
> Co z tym zrobic. Zegar przestaje dzialac po wylaczeniu komputera po
> wlaczeniu znwou chodzi...ucizliwe dal mnie nieco jest ot wyznam
> szczerze...

A dane z setupa sie nie traca ???
Jezeli nie to raczej sprobowalbym wymianu ukladu MC 146costam
(oczywiscie jak taki masz na plycie.)
Jesli sie dane z setupa traca to:
- Wylutuj akumlatorek
- podlacz w jego miejsce woltomierz
- wlacz komputer
Jesli napiecie jest to sprawdzasz napiecie na akumlatorku. Gdy go nie ma to
wymien akumlatorek. Jesli jest OK (3,4V) to spradz obwod zasilania ukladu
MC146costam
ewentualnie sam uklad.

Jesli nie bedzie tam napiecia rzedu 3,5V to znaczy ze musisz przejrzec
obwod ladowania. Jesli juz go naprawisz to akumlatorek tez juz moze (nie
musi) byc
padniety.(w zaleznosci jak dlugo uzywales tej plyty)

Ogolnie jesli obwod ladowania jest padniety to zegar zaczyna najpierw
niesamowicie
sie spozniac (kilka godzin na dobe) a dopiero po jakims czasie (kilka
miesiecy) zaczynaja
sie tracic dane z setupa.

                                gabrys.