Re: Drukarka OKI 4w

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Tue 28 Jan 1997 - 09:08:39 MET

> Na ile stron tekstowych z Worda wystarcza cartridge z HP? Po ilu
> stronach toner OKI wymaga wymiany.

Teoretycznie OKI jest tania, ale raczej tylko w momencie zakupu. Co
prawda można ją kupić za sumę mniejszą niż 1000 PLN, ale:

a) wg producenta po 10000 kopii trzeba wymienić bęben światłoczuły (co
jest dobrym osiągiem - zwłaszcza, że toner kupuje się osobno)

tylko że:

b) pierwsza ampułka toneru (~80 PLN) nie wystarczyła nawet na 800
kopii, co czyni tę drukarkę nieco drogą w eksploatacji. Pocieszam się
jedynie tym, że - być może - tak jak w przypadku kserografów okaże
się, iż kolejne ampułki będą bardziej wydajne (wypełnienie pierwszym
tonerem przestrzeni roboczej).

Kto wie, czy lepszym rozwiązaniem nie są - mimo wszystko - również
tanie (choć nie aż tak) laserówki (LEDówki) NEC'a i Panasonic'a.

O plujkach nie wypowiadam się, bowiem nie mam w tym względzie żadnego
doświadczenia.

Przemysław R.

PS1. Aha, OKIPage jest cholernie wrażliwa na szybkość transmisji z
komputera (gdy jest za niska, to dzieją się cuda). Spotkała mnie ta
przyjemność na Windows 95PL po próbie zainstalowania karty sieciowej i
obsłużenia jej poprzez oprogramowanie dostarczone z okienkami. To
spowodowało zawieszanie się systemu i dlatego wywaliłem ten segment
szklarni (zdecyduję się chyba na oprogramowanie dostarczone z kartą i
wywoływanie przez aplikacje potrzebnego im Trumpet'a).

Efekt końcowy był taki, że drukarka (podłączone przelotowo za
skanerem PRIMAX 4800 do tej pory działała prawidłowo) zaczęła
wydziwiać na szybkość transmisji - co ciekawe: podłączona
bezpośrednio działa O.K. Tak więc czeka mnie jej deinstalacja i
ponowne zainstalowanie oraz kolejne zainstalowanie skanera. Ot, taki
przyczynek do skuteczności Windows 95(PL) jako tzw. "wieszatela".
Trzeba przyznać, że na kata nadaje się idealnie.

Przy okazji: czy ktoś się z tymi objawami spotkał?

PS2: Przepraszam, że PS'y są dłuższe od listu, ale poruszone w nich
sprawy nie dotyczą bezpośrednio pytania.

      Przemyslaw Rachowiak
 1. mailto:rachp_at_hum.amu.edu.pl
 2. mailto:rachp_at_free.polbox.pl
  http://hum.amu.edu.pl/~rachp