Re: KTO KASUJE WIADOMOSCI ???

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 22:40:26 MET

  W ramach nieustajacej "szkolki niedzielnej" bajka o tym
  jak Maly Kazio czyli ja wyobraza sobie zachowanie sie serwer newsow.

At 19:31 97-01-27 +0100, you wrote:
>Czy ktos bardziej kompetentny ode mnie
>( jestem jeszcze troche zielony
>jesli chodzi o grupy dyskusyjne )

  Nie jestem bardziej kompetentny ale poprawia mnie administratorzy Newsow.

> moglby mi wyjasnic jak to sie dzieje , ze
>wiadomosc wyslana na liste pojawia sie na niej na okolo 5 godzin , potem
>jest na liscie , ale jest juz skreslona ( pojawia sie komunikat :
>"zaznaczona wiadomosc nie jest juz dostepna na serwerze" - czy jakos tak ,
>cytat z pamieci ) a potem wogole znika !

  Chodzi tu o zachowanie serwera Newsow. To robi automat wiec nie bierz
  tego do siebie. Na moim serwerze newsow w Lodzi wiadomosci sa kilka dni,
  ale dlugosc przechowywania zalezy od ilosci nowych wiadomosci.
  Jak przychodza nowe to stare sa kasowane. Ile aktualnie jest dostepnych
  zalezy od pojemnosci dyskow tego serwera.

>O co tu chodzi ? Kto moze skasowac wiadomosc z listy i jakim prawem !

   Czasoprzestrzen wszystko zmienia.
   tu jest najprostsze wyjasnienie pojecia czasoprzestrzeni.

     ilosc newsow * czas <= const

>Prosze o pomoc w tej sprawie , bo zaczyna to byc juz lekko wkurzajace !

   Otoz wybor jest (dla administratora) trudny:
   - albo serwer obsluguje duzo grup i wtedy wiadomosci szybko znikaja
   - albo serwer obsluguje malo grup (wtedy klienci sie buldocza)
     ale wiadomosci siedza dluzej.

>Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich !
>
>THE BIG - filonekx_at_free.polbox.pl
przydaloby sie cos bardziej prawdziwego a mniej megalomanskiego :)

--
Romek