Re: Dzi ki, IBM (Bylo: Re: Dzi ki, Gates)

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 20:27:36 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>podejrzewam ze z braku software za kilka lat nie bedziesz mial innego
>wyjscia niz "gates/ocipus network computer". inne nie beda mialy
>homologacji, swiadrectwa o szczepieniu psa i kilku podobnych wiec nie
>bedziesz mogl ich uzywac.

Mam nadzieje, ze sie mylisz - ale rzeczywiscie trudno cos przewidziec
na 100 %

>a software? a po coz mi os/2 jesli moge sobie pod nim conajwyzej pasjansa
>postawic? :)

Pasjansa to ja wole akurat postawic sobie pod Windows lub WIN-OS2
- ma ladniejsza grafike, poza tym to jedyna rzecz, do ktorej nie
boje sie zastosowac Windows (oczywiscie pod warunkiem, ze
jednoczesnie nie mam uruchomionych wazniejszych programow) :-)))

>imho na tamte czasy pc byl dosc nowoczesna konstrukcja. 640kb pamieci w
>czasach gdy 64 to bylo troche za duzo (pamietacie ze speccy mialo wersje
>z 16kb?) nie wydawalo sie nikomu specjalnym ograniczeniem. nawet wielki
>bili mowil ze 640kb wystarczy kazdemu.

Co nie zmienia faktu, ze wystarczylo przerzucic te wszystkie BIOS-y,
RAM karty video i inne bzdury na poczatek przestrzeni adresowej
i juz nie byloby ograniczenia do 640 kB. Tyle, ze to w Intelu
nie takie banalne.
O ile dobrze pamietam, to MC680X0 mialy od poczatku 32-bitowe
rejestry adresowe - czyli projektanci Motoroli wykazali sie
nieco wiekszym polotem. Wyobraz sobie peceta bez 64kB stron
pamieci, EMS, XMS, DPMI...

>a motorola? moze i byla lepsza od 8086, ale szczerze mowiac chyba sie
>ciesze ze tak sie nie stalo. w toku rozwoju mc680x0 zginelo, a z
>intelowskiej zaby zrobila sie calkiem ladna panienka.

Moze i ladna, ale caly z garbem w postaci kompatybilnosci
z 8086. Poza tym Motorola nie zginela dlatego ze byla gorsza.
Po prostu IBM w swoich PC uzywal Intela, a Bill G wmowil tlumom,
ze Windows na IBM PC to najlepsze co ich moglo w zyciu spotkac !

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl